Offene Labore: RoofKIT – die Zukunft des Bauens

Campus Süd, KIT, RoofKIT
Gebäude 30.79
Kreuzung Richard-Willstätter-Allee/Adenauerring

Das preisgekrönte Projekt RoofKIT setzt auf kreislaufgerechtes und solares Bauen.

Das heißt: wir verwenden nur Materialien und Bauteile, die wieder verwertbar oder komplett rezyklierbar sind, beziehungsweise aus der sogenannten urbanen Mine stammen. Wie man nachhaltig mit Fenstern aus abgerissenen Häusern, Küchenschränken aus alten Joghurtbechern, luftgetrockneten Lehmsteine und -platten oder Wärmedämmmaterial aus Seegras bauen kann, erleben Sie auf dem KIT Campus Süd. Erfahren Sie zudem, wie die Energieversorgung weitgehend CO2-frei über PVT-Kollektoren erfolgen kann. Wir bieten alle Informationen auf Deutsch und Englisch an.

Campus Süd, KIT, RoofKIT, Gebäude 30.79, Kreuzung Richard-Willstätter-Allee/Adenauerring

Führung für Schulklassen, je 30 Minuten. Die Teilnehmendenzahl ist begrenzt!

10:00 Uhr: Anmeldung für Schulklassen

10:45 Uhr: Anmeldung für Schulklassen

11:30 Uhr: Anmeldung für Schulklassen

12:15 Uhr: Anmeldung für Schulklassen

Event in German and English

RoofKIT – the future of construction

The award-winning RoofKIT project focuses on circular and solar construction.

We only use materials and components that are reusable or completely recyclable, or that come from the so-called urban mine. How to build sustainably with windows made of demolished houses, kitchen cabinets made of old yogurt cups, air-dried clay bricks and boards, or thermal insulation material made of seaweed, you will experience on KIT Campus South. In addition, learn how energy can be supplied largely CO2-free via PVT collectors. All information will be provided in German and English.

Campus South, KIT, RoofKIT, Building 30.79, Intersection Richard-Willstätter-Allee/Adenauerring

Guided tour for school classes, 30 minutes each. The number of participants is limited!

10:00 Uhr: Registration for school classes

10:45 Uhr: Registration for school classes

11:30 Uhr: Registration for school classes

12:15 Uhr: Registration for school classes